Zesde leerjaar

Wat is de opdracht?
De leerlingen formuleren en motiveren een stelling waarvan anderen twijfelen of het juist is of niet met behulp van een Ipad.


Uitleg :
  • Kan je je arm een paar cm korter maken in 60 seconden? 
  • Kan je een vers ei omhoog gooien en op een grasperk laten vallen zonder dat het breekt? 
  • Je kan een blad papier (ongeacht de grootte) maar 7 keer in 2 vouwen.
  • Dieren moeten ook hun tanden poetsen.
Zijn deze stellingen een feit of een fabel? Moeilijk, hé!
Zou het niet makkelijker zijn mocht je bij iedere stelling een filmpje zien met wat meer uitleg?

Hoe ga ik te werk?
1. Zoek een stelling: kies een uit de lijst of verzin zelf een goede stelling waarop anderen niet meteen het antwoord weten.

2. Ga op zoek naar informatie over deze stelling zodat je deze kan uitleggen aan anderen.
  • Gebruik van een digitale brainstorming tool waarbij leerlingen samen kunnen brainstormen. (Popplet of Lino)

3. Bedenk een leuke manier om deze stelling voor te stellen, een filmpje, een strip, foto's,... maar gebruik hiervoor een tablet.

4. Maak je presentatie en doe dit zo origineel mogelijk.
  • De stelling moet multimediaal met visuele ondersteuning geuit worden. (Video,comic life of explain everthing)

5. Stel je presentatie voor aan de anderen: feit of fabel?

6. Denk eraan om tijdens dit project een blog bij te houden, met meningen, gebeurtenissen, bloopers, foto's... (Googlesite)

Materiaal :
Ipad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten